kedd, október 24, 2006

múlt hét

Bocsánat mindenkitől, aki nagyon várta, hogy írjak, de hát nem sikerült írni, mert a múlt hét elég sűrűre sikeredett. Elkezdődött az összes órám is, szóval nem volt nagyon idő. De ma rájöttem, hogy azért nem fogok meghalni a munkától.
Ma jöttem rá arra, hogy annak ellenére, hogy úgy néz ki, hogy sok japán órám van, mégse leszek annyira leterhelve vele. Az órák stílusa eléggé szájbarágós, szóval ha benn vagy órán akkor simán meg tudod tanulni az anyagot órán, sőt még van időd mást is csinálni. Az utóbbi pár évben egyetemen hozzászoktam, hogy általában órán nem értem meg, hogy mi van csak otthon ha esetleg átnézem, vagy vizsgaidőszakban.... :)
Hétfőn képzeljétek mi történt. Éppen bejöttem a tanszékre és abban reménykedtem, hogy majd jó lesz, mert már megjött a gépem. Hát erre bejövök aztán semmi. Már éppen megkérdeztem a profot, hogy mi van, amikor belépett az ajtón a futár kezében a gépemmel :) Szóval mostantól van gyors internetem és kétmagos procim. Nem is rossz. Szóval mostantól van ékezet is'
Aztán mindenki kérdezgette, ugy ráérsz pénteken? Ugye? Mert akkor lenne a wellcome partid. Naná! A saját wellcome partimat csak nem hagyom ki.
A keddi napok azok szörnyűek lesznek az már biztos, 8:45-től 18:00-ig pontosan ugyanabban a teremben vagyok! Egész nap! Bár azért vannak vicces órák, pl: félvezető elektronika, ahol is ketten vagyunk plusz a tanár. Viszont kezd lassan érdekes lenni a dolog, mert végetért az a rész, amikor is mindent tanultam már korábban. Ez most főleg az infosoknak szól, a többiektől bocs. Most kezdenek mesélni az érdekességekről például, hogy mit is kutatnak itt a tanszékükön. A céljuk a fogyasztás drasztikus csökkentése, mert manapság egy kicsit elszálltunk ezzel a kérdéssel. Szóval a cél az egy elektron által működtetett tranzisztor kifejlesztése, tehát nem kell pár százezer elektron. Ez óriási előrelépés lenne! Jelenleg ilyesfajta tranzisztorból 64et tudnak egy lapkára integrálni és mikronos méretekben és kb 10 elektronnal megy. Meg próbálnak kvantum kapukkal is áramköröket csinálni. Hogy ez pontosan mit takar, azt még nem értem, mert a csávó aki múlt héten az előadást tartotta az nem tudta rendesen elmagyarázni, de remélem, majd holnap meg tudom.