hétfő, február 12, 2007

karácsony és szilveszter


Egy kicsit megkésett a téma, de azért remélem érdekel valakit, hogyan néz ki itt a karácsony és magyarként milyen volt az én karácsonyom.
Itt a karácsony az ünnep, de a jelentősége az szinte elhanyagolható. Egyedül a bevásárlóközpontok örülnek az alkalomnak, mert el lehet adni mégtöbb árut. Hogy mennyire nem gondolják komolyan a karácsonyt azt az is jelzi, hogy elvileg az egyetemen is van tanítás 24én és 25én. Karácsony elvileg a pároké. A párok randiznak 24én. Van valamit torta, amit vesznek egymásnak erre az alkalomra. Persze 3000 jenért, ami másnap már csak 1000 jen, mert akkor már nem kell senkinek. Náluk sokkal komolyabb ünnep a szilveszter, akkor megy mindenki haza, a család együtt ünnepel. Ilyenkor még az egyetem is bezár 5 napra, amúgy egész évben nyitva van.
Velem nem sok minden történt Karácsonykor. Gyakorlatilag ez a karácsony érdeklődés hiányában elmaradt. Egyetlen normális karácsonyfát sem láttam, nem ettem semmi karácsonyit (a megkésett szaloncukor volt csak januárban), és az összes barát elhúzott valamerre. Mondjuk 24én a shaolin harcosnak kinéző kínai csaj főzött, ami jó volt meg pár emberrel együtt voltunk, de nem éppen nevezhető karácsonynak. 25én pedig az Ingridékkel mentünk vacsorázni. Ettünk finom mexikói kaját :) Egyedül ők maradtak magyarok karácsonyra, de ők meg szét dolgozták a fejüket. Minden nap dolgoztak karácsony előtt és után és karácsonykor is. Szegények. A fő elfoglaltságom minden esetre James Bond filmek nézése volt :) Megnéztem mind a 21et!
Aztán jött a szilveszter is gyorsan, James Bonddal gyorsan telnek a napok. A szilveszter 30-ad magammal egy bérelt házikóban telt 10 percre gyalog a sípályától :) Elég jó volt jót buliztunk beszélgettünk. És elsején 7 év óta ismét síeltem! Csodálkoztam rajta, de nagyon jól ment. Mintha tegnap lett volna. A sípálya egész jó volt :) Nem egy nagy síparadicsom, de gyönyörű volt látni a hegy tetejéről a tengeret és Otaru városát. Sajnos képeket nem csináltam, mert a fényképezővel nem merek síelni, ahhoz meg túl nagy, hogy a zsebembe tegyem. 3 felvonóval lehetett feljutni a csúcsra, ahova sajnos csak egyszer jutottam el, mert hamarabb lezárták a nagy havazás miatt a felső felvonókat.

2 Comments:

At 12:35 de., Blogger merlin said...

Hello Peti!

Na és szerinted is Sean Connery a legtutibb Bond?

 
At 3:31 de., Blogger peti said...

Hát ez csak természetes!!!!! Ki más :) Mi a pálya otthon?

 

Megjegyzés küldése

<< Home