hétfő, december 18, 2006

időjósok és időzónák csatája

Először is elnézést a sok kimaradásért, de eléggé megcsúsztam idővel mostanság, nem mintha sokat kellett volna tanulni. Csak sok egyéb program is közbe jött :)
Mint hallom otthon elég jó idő volt elég sokáig. Hát egyesek szerint itt is! Először október közepén mondták, hogy azért már nincs olyan messze a tél talán október vége, november eleje. Aztán a várva várt tél csak nem jött. Mondjuk az alapján, amiket mondtak róla, hogy több mint egy méter magas hó lesz meg jég meg minden, amit el tudtok képzelni, az alapján nem is vártam annyira. Az itteniek szerint hó az körülbelül április közepéig tart, szóval csömöröm is lesz a végén :)
Aztán pár héttel ezelőtt először esett hó, mindenki örült, köztük engem is, hogy szerencsére nem eső esik, mert biciklin az eső az külön szívás! Aztán csak nagyobb lett a hó, néha majdnem teljesen elolvadt, de most már azért állandóra marad. Nem kell énekelni, hogy "dreamin' of a white christmas", mert meg lesz. Itt inkább a karácsonnyal vannak problémák, mert nincs nagyon karácsony. Itt arról szól, hogy a párok randiznak, ez a karácsony. Itt az újév a favorit, akkor utazik mindenki haza.
Nahát aztán most már beállt a hó, úgyhogy a kollégiumból az egyetemre a 4 perces rekord időből legalább 8 perc lett. Mindig látszik az úton, hogy csak úgy csillog az összefüggő jég. Na ilyenkor szoktam lelassítani. Ja persze azt nem mondtam, hogy biciklizek. Egy kicsit biztonságosabb szerintem mint sétálni. De múlt héten szereztem egy darab szöges téli gumit a biciklire. Aztán nemsokára megyek felszerelni a biciklire. Mondjuk ma csak egyszer estem. De azért nagyon sokszor megdobja a biciklit a jég. Mivel olvadás is van, meg megfagyás is, ezért eléggé buckás a jég meg a hó rajta. A legrosszabb múlt hét csütörtök volt, amikor is nem volt fagy viszont az úton levő kb 10 centi vastag tömör hó hókásává változott. Hát azt nem kívánom senkinek, az nagyon rossz volt. Gyakorlatilag alig voltam gyorsabb, mint gyalog.
Úgyhogy hó az lesz bőven. Ha valaki úgy gondolja, akkor szívesen exportálok kicsit otthonra, mert itt túl sok van.

Az első képen az én drót szamaram képe látható. Japán viszonylatban meglehetősen korszerűnek mondható, hátul 6 sebességes váltó található rajta. Viszont párszor már cserben hagyott. A hátsó fék, az elég érdekes kialakítású, nem hagyományos V fék. A tengely mellett levő tárcsát fékezi. Viszont ez már sikeresen befagyott párszor, ami a hátsó kerék majdnem blokkolását jelenti. El lehet képzelni, hogy mennyire nehéz blokkolt hátsó kerékkel közlekedni. Most az első kerekére egy mountainbike téli gumi fog kerülni, meglátjuk működik-e. Amúgy a legolcsóbb téli gumi az 5000 jen be kerül (kb 8500 forint), persze ez csak egy darab.
A második két kép, ugyan onnan készült hóban, meg nem hóban. Hó volt, hó nem volt!
Az utolsó kép pedig egy éjszakai kép, amikor még egy kis köd is volt, a kollégium előtt fényképezve :)

3 Comments:

At 11:36 de., Blogger ildinko said...

Felhívnám a kedves olvasók figyelmét a bringád orránál látható kukán a Spar emblémára... hihihi :D

 
At 2:20 de., Blogger peti said...

Miert olyan meglepo egy Spar emblema? Mondjuk en is meg voltam lepve mikor megtalaltam a Spart. Szerintem egesz Sapporoban ez az egy van. Mondjuk nem tul sokban kulonbozik egy atlagos japan kis ABCtol.

 
At 5:33 du., Blogger Unknown said...

Ehhe... Én is arra figyeltem fel először. Amúgy azért meglepő, mert SPAR a felirat nem pedig olyan sok vonalas bigyó...

 

Megjegyzés küldése

<< Home